Egyoldalas weboldal: érdemes, vagy sem?

Egyoldalas weboldal

Mi az, hogy egyoldalas weboldal?

Az egész weboldal egyetlen egy oldalból, kezdőlapból áll. A menüpontok ugyan azon az egy oldalon belül navigálnak, odagördülnek az adott tartalomhoz.

Alapjában véve egy nagyon egyszerű weboldalnál az alábbi oldalak szinte mindig megtalálhatóak:

  • Kezdőlap
  • Rólunk
  • Szolgáltatások
  • Blog
  • Kapcsolat

Ezek a menüpontok egy-egy különálló oldalból állnak, saját URL-el. Az egyoldalas weboldalaknál nincsenek külön álló oldalak, a kezdőlapon van minden tartalom.

Számtalan egyoldalas weboldallal találkozhatunk az interneten. Jó ötletnek tűnhet elsőre, hogy minden tartalmat egyetlen egy oldalba tömörítsünk bele, nem kell külön-külön aloldalakat készíteni, minden hasznos információ egy oldalon megjelenik, és még olcsóbban is kijön.

De biztos, hogy ez jó megoldás? Megfog jelenni a keresőben? Hatékonyan tudom vele építeni a vállalkozásomat?

Egyoldalas weboldal előnyei

Az egyoldalas weboldalak előnyére azt tudom felhozni, hogy nagyon letisztul és szép, akár minimalista designokat lehet vele készíteni.

Gyors, költséghatékony

Gyorsan és költséghatékonyan lehet egyoldalas weboldalakat készíteni.

Nincs benne semmi ördögőség, gondolj bele, ha szeretnél egy weboldalt pl.: 4 oldallal, az durván majdnem négyszer annyi munka, mint az egyoldalas weboldalnál.

Tartalomkészítés

Általában senki sem szeret, órákig, napokig, hetekig szövegeket írni, főleg jó keresőoptimalizált, és értékesítési szövegeket írni nem a legegyszerűbb feladat.

Az egyoldalas weboldalaknál ezt kipipálhatjuk, hiszen sokkal kevesebb szöveges tartalmat kell hozzájuk gyártanunk.

Navigáció

Talán még az lehet az egyoldalas weboldal előnye, hogy „menő” a navigáció, kattintasz, és odagördül magától, ahhoz a szekcióhoz, amiről a tartalom szól.

Egyoldalas weboldal hátrányai

Ha már kezdted volna magad meggyőzni, hogy ez mennyire jó dolog, eddig ez mért nem jutott eszedbe, akkor sajnos ez a rész az, ami lerántja a leplet..

Oké, a design az egyoldalas weboldalaknál nagyon király lehet, ezt az előnyt nem akarom elvenni.

Ár/érték arány

A gyorsaság és költség hatékonyság, azért elégé relatív fogalom. Lehet, hogy kevesebb oldalt kell létrehozni, viszont azon az egy oldalon belül, az összes tartalomnak egymásból következőnek, érthetőnek, átláthatónak kell lenni.

Szerintem majdhogynem csak azok az egyoldalas weboldalak lehetnek hatékonyak, amiknek nagyon menő a dizájnjuk. Erről az oldalról megközelítve pedig a web design, tervezés, animációk, és a többi elvihet annyi munkaórát, és ezzel arányosan költséget is, hogy nem jössz ki olcsóbban az egyoldalas weboldallal sem.

Miért gördül..

A linkek-szekciók összekötését, azaz az „odagördülést” meg kell oldani úgy, hogy nem menjen a felhasználói élmény rovására.

A másik részről pedig, akik nem ismerik, nem találkoztak még egyoldalas weboldallal, számukra igen csak zavaró és érthetetlen lehet, hogy mért nem tudnak eljutni egy másik oldalra, miért gördül össze-vissza a weboldal.

Nincsenek ehhez szokva az emberek, megszokták, hogy a kezdő, vagy landoló oldalról navigálnak.

Egyoldalas weboldalak

Kevés tartalom

Kevesebb a tartalom, kevesebb a szövegírás. Lehet, hogy ezzel spórolsz, de szinte garantált, hogy a keresőoptimalizálásról, és a jó rangsorolásról lemondhatsz.

Miért? Ma már csak úgy tudsz előre kerülni a Google keresőjében, ha minőségi és mennyiségi tartalmakat készítesz a weboldalara, rendszeresen.

Egész egyszerűen nem tudsz egy 20-30, vagy akár még több aloldallal rendelkező weboldallal versenybe szállni.

Van a keresőoptimalizálásban egy olyan szabály, hogy egy oldal egy kulcsszó. Persze nagyon profi szinten ezt fel lehet rúgni, de itt most nem ez a lényeg. Minden oldaladat egy adott kulcsszóra kell optimalizálnod.

Egyoldalas weboldalnál egy, max. kettő kulcsszót tudsz optimalizálni. Ez igen csak kevés..

A lehetőségek hiánya

Nem tudsz a szolgáltatásaidnak különálló landing oldalakat csinálni, esetleg ha a Google Ads keresőkampányra hajtanád a fejed, ott sem tudsz hirdetéscsoportokat külön landing oldalakkal indítani.

Az egyoldalas weboldalaknál, amint szeretnél egy blogot, már megdől az egyoldalasság.

Továbbá ha szeretnél egy kapcsolati űrlapot teszem az, szeretnéd látni, mérni az analitikákban, hogy hányan töltötték ki, akkor már érdemes egy „thank you page-et”, egy köszönőoldalt készíteni. Már megint megdőlt az egyoldalas tézis..

Ha időközben rájössz, hogy még is szeretnék több tartalmat a weboldalra, jobban, részletesebben tájékoztatni a leendő ügyfeleidet, akkor át kell szervezned az egész weboldalt, az egész egyoldalas weboldal, kezdőlap struktúra dől, mint a kártyavár, megint teheted bele a sok sok munkaórát.

Egyoldalas weboldal portfólió

Akkor érdemes az egyoldalas weboldal, vagy sem?

Ha végig olvastad a cikket, akkor már biztos rájöttél, hogy nem az egyoldalas weboldalakat fogom előnyben részesíteni..

Azt tudom mondani neked, hogy egyoldalas weboldalt akkor éri meg készíteni, ha tudod, hogy úgy se fogsz blogolni, nem szeretnéd magas szintekre emelni a vállalkozásod, esetleg más forrásokból szerzed a vevőidet.

Nagyrészt portfóliókhoz tudom ajánlani az egyoldalas weboldal megoldást, kimagaslóan szép dizájnnal.

Itt már beszélhetünk arról, hogy különböző weboldal díjazással foglalkozó oldalakon meg lehet osztani, esetleg a közösségi felületeken (dribbble, behance, pinterest, stb), ahol eredményt lehet elérni a szép dizájnokkal.

A linképítéssel még lehet sikereket hozni az egyoldalas weboldalakkal.

Minden más esetben azt ajánlom, hogy ne a kiskaput keresd, ne ezen spórolj, hiszen egy profi weboldal, a vállalkozásod magját adhatja, az online jelenléted sikeressége múltat rajta. Hosszú távon igen is érdemes egy több oldalas weboldalba fektetni, mint az egyoldalas társába.